Pages

Saturday, December 29, 2012

My Weekdays!

Assalamualaikum....

Dah hari sabtu.....bape hari je lagi nak masuk tahun baru 2013...

Okey, my weekdays selalunya dan seharusnya diisi dengan kerja-kerja opis. Tapi aku tak nak cerita kisah-kisah opis sebab takde yang menyeronokkan pun. Baik aku cerita pasal MAKAN...Aku ada hobi baru... 'menyediakan bekal ke opis'...

Agak gigih aku membekal ke opis for the past few weeks...Tapi kebanyakkannya terlupa nak snap gambar... Adakala aku buat sandwich telur rebus, sandwich sardin, sandwich 1st time, cereal dan adakalanya english breakfast (scrambled egg, baked beans, toast, potato hash, sosej) je.

Sandwich Sardin



Cereal yang aku boleh makan setiap hari tanpa jemu

Selalunya aku akan buat bekal untuk breakfast dan lunch sekali. Kalo lunch tu selalunya nasi goreng la. Nasi yang aku dah bawak ke opis antaranya, nasi goreng lada hitam, nasi goreng ayam, nasi goreng cili padi dan nasi goreng biasa2. Ada jugak megi goreng dan ada jugak makan megi segera je. Memang dah buat stok kat opis tu sebungkus besar megi Cintan Kari, senang kalo lapar tiba-tiba.

Megi Cintan Kari yang tiada tolok banding kesedapannya...

Bila dihitung balik, agak jimat bila bawak bekal ke pejabat. Satunya kita boleh rancang nak masak apa dan boleh beli barang ikut keperluan dan bajet, keduanya, menjimatkan petrol untuk jarak dari pejabat dan kedai makan... Hmmm... sah makcik nasi lemak dan brother kedai makan yang aku selalu pergi tu hairan aku dah 3 minggu kot tak labur duit kat diorang....muehehehehe... Apa-apa pun, aku dan best friend really enjoy our own homemade meal!...

Nanti aku akan letak lebih banyak gambar-gambar homemade meals, okay!

Bye....




No comments: