Pages

Thursday, November 1, 2012

Buah Hati


Assalamualaikum....

Hai....readers.... dh bape hari dah aku tinggalkan blog ni. Bukan p mana pon, ada je, tapi xde modal nak update apa...

Ok...hari ni aku nk citer ckit pasal buah hati. Buah hati aku ni kecik lagi...eh silap...buah hati-buah hati....ramai oooo....

Mohd Danial Asyraf
Buah hati aku ni dah cekolah...darjah 4... cukup manja dan rapat dengan aku. Dah besha rupanya budak ni. Dia ni merangkap sepupu aku...sepupu sebelah mak, anak paksu aku la kiranya. Masa balik raya puasa aritu, dia bagi soklan cepumas kat aku 'Kak Nor bila nak kawen?' aku tergamam 'Errkkk...'... Budak ni memang pon...cium banyak2 kang bru tau... Hujung tahun ni katanya nak sunat... masa dia darjah 2 dia dah cakap nak sunat masa darjah 4... berani sungguh budak ni... bagus2....



Gambar atas: Che Nor Afrina
Gambar bawah: Che Norhafiza
Dua orang ni adik beradik. Anak kawan sepejabat aku...mat e. Yang sulung aku panggil Jaja, yang kecik aku panggil Afrina atau adik je. Kalo pegi umah diorang ni, sah2 aku sakan main dgn diorang terutama si adik... muka si adik ni sebijik papa dia... copy paste betul2 dari papa dia. Diorang ni xlama lagi dpt adik pulak, maybe dlm bulan 12 ni. hehehehe...bertambah lagi anak buah aku....



Naqib Ikmal
Budak ni pulak merangkap 2 pupu aku (which is aku gelarkan Kupu-Kupu). Walaupun kecik tapi mulut kalah aku..... Cot cet cot cet... Dia ni kalo dtg rumah aku, xde keja lain dah....nak kelek angry bird yang bertenggek kat umah aku tu, pastu claim kata dia yang punya... pastu satu lagi hobi, cari gaduh dengan aku...mmg kami dua ni xkan aman kalo berjumpa...ada je benda dia nak gaduh dengan aku... xpe2... xpe aqib...kak nor bagi chance... tapi.... Awas budak kecik...kak nor dapat nnti cium laju2...huh!



Annur

Ni pulak namanya Annur...comelkan nama dia...secomel orangnya. Aku cukup sayang dengan dia ni....xtahu kenapa, tapi sangat sayang. Panggilan manja untuk dia Anoi. Anoi ni anak buah kawan baik aku. Kadang2 free ada jugak jumpa dengan dia. Last aku jumpa dia masa bulan puasa aritu. Utk Anoi, kakak selalu doakan kesejahteraan dan kegembiraan buat anoi untuk selama-lamanya.... Moga membesar jadi insan yang baik.


Alif Fahmi

Yang budak tecik ni umurnya nak masuk 3 tahun bulan 12 ni. Comel je... geram je.... Ni anak buah kawan aku... selalu jugak jumpa dia kalo aku p menyinggah ke umah kawan aku ni. Dah pandai cakap ckit2 tpi tu pun ambil suku kata akhir perkataan je... jadilah...janji paham sudahhh....



Aisy Luqman Dhiyauddin
Tadaaaa....icah datang...hehehehe....budak ni banyak nama...kejap panggil icah, kejap panggil oman. Nama sebenar adalah seperti di atas :D.... ni pulak anak kawan aku...aini. Ni anak dia yang bongsu. Aku cukup gerammm dengan ini budak sebab sangat comell.... last aku jumpa dia masa p raya puasa hari tu... tapi dah xmau datang peluk aku...malu agaknya....lagipun dah lama sangat xjumpa dia.... kalo dulu rapat la jugak sebab selalu jumpa, selalu boleh usik dia.... untuk Oman...nnti kita jumpa lagi ye.....



Mohd Edry Shah
Yang ni buah hati yang agak baru la....bulan 12 ni cukup setahun. Nak panggil dia apek...sebab putih sangattttt....... macam orang cina...muka sebijik ikut muka abah dia (paksu aku). Dia ni adik kepada danial... Apek ni anak manja...asyik nak melekat je dgn mak....orang lain xnak...especially aku la kn...sbb aku ni jahat...suka tarik pipi dia.... ni pon sorang lagi....AWAS ko.... :P



Shafizul Luqman Waqiuddin
Haaaaaa....yang ni buah hati yang paling baru.....paling aku sayang dan aku jadikan sebagai anak angkat aku.  Ni anak kawan baik aku, Ezwan dan Shakila. Umurnya 4 bulan on this November. Baru jumpa dia dua kali. Perkembangannya aku hanya tahu melalui papanya. Gambar2 ni pun amek dari papa dia..xde lg gambar dia yang aku shoot sendiri. Anak papa n mama@anak manja...aku sentuh ckit pon dah nangis....huuuuuu..... awas ko besar nnti....ku cium pipi laju2... untuk luqman...moga membesar dengan sihat dan membesar sebagai juara.....

Ni la senarai buah hati aku. Buah hati yang aku cukup sayang dan cukup bermakna dalam hidup aku. Kalo aku punya peluang dan kemampuan...nak je aku turuti semua kehendak diorang ni....aku nak belikan apa saje barang keperluan diorang ni...

Kepada semua buah hati aku...jaga diri, jadi baik dan jadi comel....muehehehehehe......

BYe....

No comments: