Pages

Saturday, November 24, 2012

Hari Sabtu...

Assalamualaikum...

Lama aku xupdate blog...seminggu lebih dah kot... Nak kata busy...tidak pun, nak kata xlayan internet, xjuga...tiap2 hari mengadap internet...cumanya malas nak ber'entry'... Pandai je aku pesan kat bestpren aku suh dia update blog hari2...tengok2 aku yang malas.... heeeeeeeeeeee :D

Hari ni Sabtu... duk umah je la. Kebetulan paksu n family ada balik. Balik nak merasa durian kat kampung. Meriah sikit umah ni ada diorang...kalo x mati kutu aku nak cari aktiviti nak buat di hujung minggu... Adik aku pulak excited tunggu sepupu2 dia balik, nak jamu makan...nak masak2... So, hari ni, menu lunch kami sekeluarga adalah chicken chop... menu ni sangat sedap....ayam well done cook dan rangup...sos lada hitam pulak memang sangat yummy and berkrim tapi xmuak dimakan...just nice... coleslaw pulak campuran lobak merah dan kubis serta mayonis...juga sangat sedappppp.... kentang goreng beli je dari kedai...


Chicken Chop from Izaraee's delicacy....hehehehe...
Paksu aku puji habis la menu ni...sedappp sangat katanya... Kalo dia kata sedap mmg aku percaya sebab dia ni suka komplen makanan-makanan yang dia makan. Jangan xtahu, kat kedai makan pun dia berani komplen depan2 kalo makanan tu xsedap...kedai mamak yang jual lauk-pauk mahal pon dia boleh berani panggil manager turun suruh kira lain... berani x paksu aku? hehehehe....

Nak dijadikan cerita, malam yang paksu aku balik kampung, dia cakap berhenti makan di sebuah gerai area Kamunting... dia cakap menu sangat sedap... Uniknya, jika anda minta menu yang sama, contohnya nasi goreng kampung, anda akan dapati ketiga-tiga nasi goreng itu berlainan rasa... tapi xkurang sedapnya. Menurut pelayan kedai...nasi goreng tu dimasak berasingan untuk setiap satu pinggan...itu sebab rasanya lain dan katanya jugak masakan tu memang dimasak pure dari Thailand...tapi xtahu la pulak tukang masaknya dari mana...Paling best...maksu aku pesan menu nasi goreng ayam black pepper, nasi ni diletakkan dalam bekas claypot, potongan ayamnya banyak dan sos black peppernya sangat awesome! Dah la sedap, murah pulak tu... Kiranya bayar untuk 4 orang makan baru RM34++..bukan  menu biasa2 tau....tapi dengan chicken chopnya, nasi goreng ayam blackpepper, nasi goreng ayam paprik dan air buah. Nama kedai ni adalah Tania Seafood Restoran berhampiran pejabat pos Kamunting... Tapi satu je paksu aku xpuas hati, sos black pepper chicken chop tu terasa macam banyak mentega, sebab terasa muak bila disuap kali pertama...terus la paksu aku panggil pelayan disitu dan komplen. Tapi, no offence ok, paksu aku tegur demi kebaikan business dia, sebab menu yang lain sangat sedap, cuma menu yang tu je kurang ckit. 

Walau mcm mn pun, sikit pon aku xterasa xmau pegi ke situ, malah sangat teringin nak merasa menu2 yang sedap kat situ. Gambar2 tidak dapat dikepilkan di sini kerana aku xde pun kat situ...dengar paksu aku cerita la.... tapi aku pulak terliur.... Nanti aku pun nak p try menu2 kat restoran tu.... 

Bye...







No comments: