Pages

Saturday, November 10, 2012

Cuti Panjang

Assalamualaikum...



Hari ni 10/11/2012 bermulanya cuti yang panjang...cuti apa lagi kalo bukan cuti sekolah.... Seronok lerr budak2 cekolah....boleh huhahuha..... Bagi yang nak ngadap exam SPM and STPM....termasuk adik aku....GOOD LUCK!....

Budak2 cuti sekolah...mak budak, bapak budak, kakak budak, abang budak :D yang bekerja pulak cuti umum.... Selasa ni 13/11/2012 ni Deepavali... hari Khamis pulak cuti Awal Muharam... Aku yang bekerja ni memang cuti panjang la jugak. Start hari ni (Sabtu) sampai Selasa... Rabu masuk kerja balik, Khamis cuti, Jumaat kembali bekerja dengan gigih... 

APA AKU NAK BUAT DI CUTI YANG PANJANG?????............ Aku pun xtahu...tapi yang pasti ada la aku letak target nak siapkan kertas kerja projek pertanian...

Hari ni lepas aku ngemas2 ruang tamu dan dapur, tetiba rasa lapar. Ada nasi lemak kedai, tapi macam xbest je nak makan..so aku decided nak buat bekfas aku sendiri...


suka part telur kuning yang cair tu

Hehehehe...menyelerakan x? Wajib SEDAP...menjilat jari.....
Ni bukan lagi brekfas, tapi jadi brunch dah.... mana x nye aku telan 2 set sandwich macam ni...hehehehe....
So, tengahari ni makan lambat ckit....

Bahan:
2 keping roti (wholemeal/putih)
1 biji telur
Lada sulah
Sos cili

Cara2:...
1. Panaskan kuali dengan butter sehingga cair
2. Pecahkan telur, buat telur mata. Pastikan kuningnya separuh masak.
3. Perisakan dengan lada sulah dan garam jika suka.
4. Angkat telur, letak atas roti perasakan dengan sos cili(kalo suka). Tambah la apa2 salad yang korang   
suka.
5. Hidangkan bersama secawan nescafe panas lagi berasap... fuhhh....

Aku pakai roti wholemeal...sbb nak tutup rasa bersalah makan berat mcm ni...hehehehehe... Anyway...sangat mengenyangkan dan boleh bekerja dengan senang hati...
Aku masih dalam proses membaca sebuah buku...nanti aku review kat sini...susah jugak nak habiskan buku tu...berat jugak isi2nya..

Sudahlah ye...tak tahu nak nk merepek apa...

Bye...














No comments: