Pages

Sunday, January 13, 2013

Saya Kembali...

Assalamualaikum...

Dah lama jugak aku tinggalkan blog ni ye...

Busy?.... Takde maknanya.... Tak busy pun...BBB je...(Buat-Buat Busy!)...hahahaaha...

Sebenarnya takde modal nak sembang kat sini... lagi satu sebab takde semangat nak menulis bila external keyboard aku ni kehilangan huruf 'n'... Huruf ni pun aku amek kat keyboard lama...jenuh nak angkat external keyboard ni bila nak pakai huruf 'n'... Maklum la, bajet ciput, keyboard mcm ni je yang mampu dibeli...muehehehe...

Ni la rupa keyboard aku...
There is something missing, right? 
Ni la rupa keyboard aku... yg external warna hitam, yg putih tu the origin la...
Keyboard yg original tu separuh je boleh pakai. Yg bahagian kiri hingga ke tengah tak boleh berfungsi dah, dari tengah ke kanan pulak boleh pakai lagi...Biasala, budak buas pakai, lagipun dah seasoned laptop aku ni. Start beli tahun ke-2 di U(2007), so, kira sendiri la dah bape tahun...huhuhu... Kalo ada sape2 yg nak sedekah keyboard kat aku, sangat2 la dialu-alukan...pahala wei... :-)

Okey, gambar-gambar ni pulak saje aku nak letak bekal aku bawak p opis... Menu biasa-biasa je, cukuplah nak mengenyangkan perut kan...

Sarapan hari Isnin...
Pancake Gebu Gebas
Menu hari Selasa...yg ni favourite...sebab memang kenyang sampai ke tengahari. Hari tu tak habiskan masa breakfast pun, simpan sikit utk makan masa lunch...

English Breafast
Menu hari Rabu: Utk breakfast aku hanya bawa roti letak inti kaya+majerin je...Tengahari pulak santap maggi...puas hati... :D

Menu hari Khamis, aku buat nasi goreng biasa, tapi bawak sekali lauk dari rumah, tapi makan masa breakfast, tengahari pulak telan Mushroom soup dan ciabata bread je...

Mushroom Soup & Ciabata Bread

Menu hari Jumaat, aku cuba resepi baru, maggi goreng sardin. Its turned out quite good. Tengahari pun makan makanan yg sama jugak...

Maggi Goreng Sardin or Maggi Sardin Goreng????
One more thing, aku dah mula projek kerastangan aku. Sebenarnya kos agak tinggi kalo nak beli proper equipment for craft, tapi aku guna apa yg ada je...esok2, bila dah kaya sikit, baru la aku nak mula beli barang2 keperluan...dan sambil2 tu, perkemaskan hasil kerastangan menjadi kraftangan...hahahaha...

Gift Bag

Message Book Fold

Last but not least...aku nak tunjuk gambar Adik Kecik Tapi Besar buat minum petang semalam. Aku ingatkan tau makan je...rupanya pandai jugak buat minum petang selain pandai masak maggi dan goreng telur..

Tadaa...

Apa nama sebenar roti ni eh? Roti telur ke? Aku tak tahu. Yang aku tahu, roti celup dalam telur, pastu goreng dalam pan...hmmm....sape tahu apa nama masakan ni tolong la bagitaw kat aku....weeehuuuuu...

Hah, amek ko, 11 hari tak bersiaran di blog, sekali masuk sumbat utk cerita satu minggu...

Dah lama aku tak buat book review, pemalas sungguh...

Bye...

No comments: