Pages

Tuesday, March 3, 2015

Shaklee : 11 PERKARA MENARIK TENTANG ZINC COMPLEX

Assalamualaikum.

Selalu kalo Zinc Complex ni, sangat femes dikalangan ibu-ibu yang baru bersalin. Sebabnya Zinc mampu mempercepat pembaikan luka bersalin. Begitu juga yang ada masalah kesuburan, Zinc sangat bagus untuk diambil oleh suami isteri.

Tapi apa sebenarnya fungsi ZINC COMPLEX ni?


PERBEZAAN ZINC COMPLEX SHAKLEE.

Zinc Complex adalah Zinc Glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti KALSIUM & SERBUK ALFALFA untuk menghasilkan Zinc yang MUDAH diserap oleh badan.'

Zinc sangat sesuai untuk diambil dalam jangka masa panjang kerana ianya sangat berkesan mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh badan kita.

KHASIAT ZINC COMPLEX


  1. MENGAKTIFKAN 200 JENIS ENZIM - Zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protein serta merangsang regenerasi sel. 200 jenis enzim diaktifkan dalam badan kita untuk memelihara metabolisma gigi & pertumbuhan remaja.
  2. MEMBENTUK KOLAGEN - membantu protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  3. MEMPERBAIKI DIABETES - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan memperbaiki diabetes.
  4. BINTIK PUTIH DIKUKU - Bintik putih dikuku menunjukkan tanda defisiensi Zinc atau kekurangan Zinc dalam badan. Kekurangan ini boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, luka lambat sembuh, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.
  5. MEMPERTINGKATKAN SISTEM IMUN - membantu pengeluaran kelenjar Thymus. Kelenjar ini mempertingkatkan sistem imun dengan mengeluarkan T-CELLS untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.
  6. MEMPERCEPAT PEMULIHAN LUKA - Zinc membantu mempercepat pemulihan luka dalaman & luaran sama ada selepas pembedahan, selepas bersalin, memperbaiki alergi & bintik dikulit.
  7. MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT - Zinc mampu melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. 
  8. KEMAMPUAN SEKS LELAKI - pengambilan Zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki dan membanyakkan kiraan sperma.
  9. OVULASI WANITA - wanita juga memerlukan Zinc untuk ovulasi yang sempurna. Zinc membantu pengucupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.
  10. MEMPERBAIKI RADANG KULIT - kajian menunjukkan pengambilan Zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti jerawat.
  11. MENGEKALKAN DERIA BAU - Zinc membantu mengekalkan deria bau yang sihat & sensitif.
*TIPS*
- Anda boleh hancurkan tablet zinc dan ditabur ke atas luka untuk mempercepat penyembuhan luka.

~SETIAP PEMBELIAAN DENGAN SAYA WAJIB MENDAPAT KONSULTASI EKSKLUSIF & JADUAL PEMAKANAN SETIAP VITAMIN~

~JIKA ANDA MAHU MENIKMATI PENJIMATAN 10%-30%, JOM DAFTAR SEBAGAI AHLI, RM 65 SAHAJA SEUMUR HIDUP. NAK BISNES BOLEH, NAK MAKAN SENDIRI PON BOLEH. ANDA PILIH.~

No comments: