Pages

Tuesday, June 16, 2015

9 sebab badan perlu Vitamin C

Assalamualaikum.

Kenapa sumber Vitamin C sangat penting utk badan kita?

Vitamin C bukan berfungsi utk bagi lawa ke, bagi cerah kulit ke atau apa2 saja berkaitan kecantikan tapi ianya lebih dari itu.

Tahu tak, Vitamin C tidak disimpan di dalam badan? Badan akan mengambil sejumlah yang diperlukan sahaja & selebihnya akan dibuang melalui air kencing!

Jadi, keperluan vitamin C SETIAP HARI adalah sangat penting!

Jom tengok apa vitamin C boleh bekerja untuk kita?

1. Membantu pemulihan luka dan lecur yg cepat

2. Pembinaan kolagen dalam badan
Membantu tumbesaran tisu tubuh badan manusia

3. Membantu penghasilan hormon

4. Membantu mengawal dan mengurangkan selesema

5. Bantu mengawal tekanan darah tinggi

6. Membantu mencerahkan kulit

7. Membantu mengurangkan kolesterol jahat LDL dan menambah kolesterol  baik HDL

8. Mencegah pendarahan dan lebam gusi atau hidung

9. Membantu penghasilan protein utk sistem imuniti tubuh.

Saya penggemar vitamin C selepas saya kenal Vitamin C shaklee. Saya amat tegar dengannya! Vitamin C amat penting untuk saya yang kerap demam(dulu la...), tapi sekarang tidak lagi.

Percaya tak, saya dah setahun lebih tidak ambil sebarang panadol atau ubat-ubatan?

Jawapannya...stay tuned!

Bye...

No comments: