Pages

Wednesday, December 24, 2014

Bulan Cabaran & Bulan Penuh Hikmah

Assalamualaikum.

Lama saya tak update blog untuk bulan ni.
Bulan ni, betul-betul jadi bulan yang penuh dengan dugaan & tak kurang juga penuh dengan hikmah.
Allah maha adil kan... Dia dah kurangkan sesuatu nikmat, tapi digantikan dengan nikmat yang lain. Alhamdulillah....

Jadi, sepanjang bulan ni, makan minum tak menentu,
Kerja pon tak ikut jadual, 
Banyak buat kerja luar,
Kena drive seharian,
Dan macam-macam lagi...
Macam mana saya survive & kekal bertenaga seharian???

Jawapannya mestilah sebab saya amalkan Shaklee!
Thank you sooo much to vitamin Shaklee.
Pemakanan yang memang tetap & konsisten sejak dari awal pengambilan vitamin memang membantu saya melalui hari2 dengan baik & sangat cergas!

Setiap hari, saya mulakan rutin dengan mengambil 5 biji alfalfa. Selalunya sebelum subuh. Alfalfa ni saya ambil dengan tujuan untuk detoks! sebab saya ada masalah pelawasan, jadi pengambilan alfalfa sangat membantu. Selain tu, alfalfa juga membantu kalo sape2 ada masalah keputihan. Bab ni memang BEST! 

Selepas tu, saya akan minum ESP yang dishake dengan milo & oat. ESP ni memang sangat membantu kecergasan di awal pagi. Sebab rutin hidup saya bermula selepas subuh. Jadi, kadang2 memang tak sempat nak breakfast, jadi ESP sangat membantu menjaga perut saya!

Selepas makan pagi (kalo sempat), saya akan ambil Vitalea, Vitamin C, B-Complex. 
Banyak kebaikan dalam 3 vitamin ni. Antaranya adalah energy booster, imunisasi booster, cantikkan kulit, pudarkan parut, luka cepat sembuh, meredakan stress, mengawal hormon dan banyak lagi.

Lepas lunch, selalunya saya akan ambil Omega Guard untuk bakar segala lemak yang cuba nak singgah. Selain tu, Omega juga mampu meningkatkan fungsi otak dan mengawal kadar kolesterol dalam badan.

Sebelum tidur, saya akan ambil pula Vitamin E & Vitamin C. Saya gelarkan 'vitamin kulit' sebabkan kedua-duanya sangat bagus untuk pemuliharaan kulit yang cantik.

Gitulah kisahnya saya lalui seharian saya dengan Shaklee produk. Tu belom masuk lagi penggunaan produk2 rumah dari Shaklee.

Sesungguhnya saya sangat bersyukur kerana Shaklee membantu saya kekal cergas & sihat sepanjang hari.

Through good & bad times, i always trust Shaklee product.

For more info & inquiry, call me:
Fadhilah - 019-4555534

No comments: