Pages

Wednesday, September 24, 2014

Pengalaman: Apa rasa minum Performance Drink!

Assalamualaikum

Yeay, saya dah cuba performance drink!!!

Rasanya oren2 gitu. Best! Lepas minum rasa segar!

Kisahnya gini, dulu saya ada mention kan yang saya aktif jogging.
So, bila dah ada PD ni, saya sangat teruja nak cuba keberkesanannya.

Biasanya saya akan jogging di sekitar Taman Tasik Taiping.
Dah lama tinggal aktiviti ni. Dulu memang dah biasa sangat buat.
Selalunya saya akan jogging waktu pagi. Seawal 7 dah ada kat sana.
Sejuk dan nyaman je nak berlari kan.

Saya tak pernah kira berapa round setiap kali rutin. Tapi saya make sure akan meet the target with 10,000 step per routine.
Memang dah saranan kan yang kita perlu buat 10 ribu langkah setiap hari.
Jadi, bila pedometer saya reaching the limit, saya slow down dan lebih banyak berjalan.

BEZA DULU DAN SEKARANG!!!

DULU kalo dah settle jogging 10 ribu langkah dan lebih tu, for sure saya mengalami dehidration yang sangat hebat! Tekak kering, mulut kering, badan kering, pastu mula la kepala pening2, loya bagai sebab dah dehyrated kn. Then minum air sebotol pon tak jadi apa. Cari pulak air manis, selalunya beli coffee McD. Ha...yang ni memang fevret la kan. Kalo boleh every morning nk minum brewed coffee dari McD. Tapi....still tak cukup nak refill air dalam badan.

Kesannya, bila balik rumah, dah rehat, dah take nap kejap, bila bangun tu, kita akan rasa extraordinary letih! Phewww...
Badan tak bermaya, pastu mula la sakit2 badan. Rasa nak demam pon ada.
Tapi nak buat macam mana kan, nak sihat, nak fit dan nak kurus...hehehehe...redah je....

SEKARANG masalah saya selesai. Bila ada PD ni saya rasa lebih bersemangat nak jogging atau exercise. Sebab, saya dah test keberkesanannya! Hah! Bila lepas jogging, saya minum PD, fuhhh....rasa segar je... dah tak rasa penat sangat. Walaupun penat lari,baju pon basah dengan peluh, tapi tetap rasa segar dan best! Sebotol PD memang cukup nak restore balik air yang banyak hilang.

Cannot describe la...kena try sendiri, baru best. Ni belom lagi saya GABUNG PD + ESP + MEALSHAKES! Mesti kebaboom hasilnya! Hehehehe... saya tak nak exaggregate cerita, nak tau rasa sendiri ye!

Panjang pulak ceritanya...okay lah...

Kalo nak order PD atau mana2 produk Shaklee, meh ler contact saya!

Fadhilah - 019455 5534

Mana2 pembelian dengan saya layak mendapat free consultation after purchase.

Bye...

No comments: