Pages

Sunday, July 20, 2014

Shaklee : B-Complex

Assalamualaikum
Hari ni saya nak beri info berkenaan B-complex shaklee.
Saya adalah salah seorang peminat tegar vitamin ni.
Selain melengkapkan keperluan vitamin B dalam badan saya, vitamin ni jugak nampaknya sangat membantu mencantikkan kulit, meredakan stress dan pengubat sakit kepala!
Kalo agak2 mengalami stress atau bakal mengalami stress, cepat2 saya telan b-complex ni supaya diri saya lebih tenang...
Best tak gitew??? Heee...
B-complex shaklee mengandungi 8 jenis vitamin B yang sangat diperlukan oleh badan manusia. Menurut RDA, semua vitamin B ini perlu diambil semuanya pada masa yang sama.
Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik & Biotin
Manfaat B-compleks!
Menukarkan makanan menjadi tenaga
~ membantu penghadaman
~ menukarkan lemak, karbohidrat dan protein nenjadi tenaga
~ mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan
Melawan tekanan
~ memastikan kesihatan fungsi-fungsi saraf
~ meredakan sakit kepala
~ meredakan tekanan
~ mengurangkan kemurungan
~ mengurangkan insomnia
Membantu tumbesaran
~ menggalakkan tumbesaran sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak
~ membantu pembinaan DNA dan sel baru
~ mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang
Rambut beruban dan gugur
~ membaiki masalah kulit kepala dan kelumumur
~ membaiki masalah rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut
Baik untuk mata
~ mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak
~ meningkatkan kualiti penglihatan
~ menajamkan pemerhatian dan fokus
Mencegah anemia
~ membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
~ merangsang sirkulasi darah dalam tubuh
~ merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular
~ merawat dan mencegah anemia
~ merawat sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah, mabuk laut dan mabuk darat
Meredakan senggugut
~ baik untuk masalah senggugut
~ meeredakan masalah penghadaman terutama kepada yang mengambil ubat hormon & ubat tahan sakit
Mencegah perleche
~ perleche dikenali sebagai rekahan di mulut dan B-complex mencegah jangkitan pada lidah dan nafas berbau
Detoksifikasi
~ B-complex boleh meredakan alahan dengan cara detoksifikasi iaitu membuang toksin dari badan untuk mengubati alahan atau alergi.
Saya sangat2 mengesyorkan kepada rakan dan keluarga yang mengandung untuk mengamalkan B-complex kerana sumber asid folik di dalam vitamin B sangat penting untuk pembentukan dan pembesaran janin yang sihat. Kekurangan asid folik boleh mengakibatkan kecacatan kepada bayi yang dilahirkan.
Namun, tak kurang juga yang sedang mencuba mendapatkan anak mahu pun yang masih bujang. Vitamin B sangat baik untuk penyediaan ke arah mendapatkan baby dan kesihatan yang lebih baik
Jika anda kurang jelas berkenaan dengan apa sahaja vitamin yang terdapat dalam shaklee, jangan takut nak tanya dengan saya...insyaAllah saya akan berikan servis yang terbaik untuk semua pelanggan saya.
Your Shaklee Independent Distributor
Fadhilah 019-455 5534

No comments: