Pages

Monday, May 12, 2014

Shaklee: Pengalaman mengambil alfalfa

Saya mula ambil alfalfa pada 11 mei 2014. Tujuan amek alfalfa tu adalah kerana untuk detoks toksin dalam badan dan mengurangkan alergik. Saya alergik pada habuk udara dan habuk kayu. Bila datang alergik, badan terutama tangan dan kaki akan gatal2 dan kemerahan. Dan sebab lain jugak kerana nak melancarkan proses pembuangan. Saya ni jenis yang xlawas. Sebelum amalkan shaklee ni mmg saya berhadapan dengan masalah pelawasan. Kadang2 sehingga berhari-hari saya xmengalami proses membuang. Jadi, bila rasa badan berat dan xbermaya, jerawat pon senang naik dan muka sangat kusam...mana tak ye toksin xkeluar dari badan...jadi saya akhirnya makan alfalfa.

Bila dah try alfalfa...saya tidak mengalami seperti apa yg sepatutnya berlaku. Saya dapat sembelit. So...minum air macam biasa 3-4 liter sehari tetap sukar lawas jugak. Jadi...cuba la tanya 'mommy' saya. Dia bgtaw satu persatu apa yg patot buat. Dan apa yg diberitahu itu sama dengan apa yg telah saya buat. Saya fikir mungkin ianya 'healing crisis'.
Jadi saya xberhenti amek alfalfa...
Sangat best bila makan alfalfa, badan saya rasa ringan dan selesa walaupon tidak mengalami proses detox!!! Aneh...

Pada 6 may 2014, akhirnya saya bebas dr sembelit. Kitaran pembuangan jadi tetap dan badan rasa sangat ringan dannnn paling best perut kempis....hehehehe...

Jadi....jika anda berhadapan dengan situasi mcm tu, don't lose hope. Itu adalah healing crisis atau krisis penyembuhan. Jangan berhenti amek supplement sebab badan sedang sesuaikan keadaan dengan setiap supplement yg diambil.

Minumlah air kosong 2-3 liter sehari untuk membantu vitamin menyerap dengan baik dalam badan. Saya boleh buat 3-5 liter setiap hari. If saya xcapai target sebanyak tu...saya akan rasa bersalah pada badan saya kerana tidak mendapat air yang secukupnya.

Jadi saya dah merasai kelebihan alfalfa bertindak ke atas sistem dalam badan saya and i feel sooooo great!

Why not u try it too....

Inquiry/ order
Fadhilah 019-455 5534

No comments: